Skip to main content
Koper
Zakelijke opdrachtgever
Deelnemer
Documenten
Instrument VKB
Over SWK
Partners
Contact
SWK Portal
Documenten
Instrument VKB
Over SWK
Over ons
Ingeschreven deelnemers
Partners
Contact
SWK Portal
Koper
Voor kopers
Overzicht
Hulp bij klachten
Veelgestelde vragen
Het SWK waarborgcertificaat
Documenten
Zakelijke opdrachtgever
Deelnemer
Voor deelnemers
Overzicht
Ingeschreven deelnemers
Aanmeldvoorwaarden
Onze regelingen
Documenten
Producten
Koopwoningen
Huurwoningen
Zakelijk vastgoed
Transformatie
Renovatie
Maatwerk
Aanvullende producten
VKB: Verbeterde kwaliteitsborging
Verlengde garantietermijnen
Services
Bemiddeling bij klachten
Kennisdeling
Informatievoorziening
SWK Portal
Bouwplannen indienen voor beoordeling en meer..
Veelgestelde vragen
SWK
Kopers
Veelgestelde vragen
Kies je onderwerp:
Bij de modelovereenkomst zijn aanvullende bepalingen opgenomen. Mag dat?
Hoe zit het met prijsstijgingen, levertijden en crisisbepalingen?
Wanneer ontvang ik mijn SWK waarborgcertificaat?
Hoe vraag ik een kopie van mijn SWK waarborgcertificaat aan?
Moet ik als nieuwe eigenaar van een reeds door SWK gecertificeerde woning een nieuw SWK waarborgcertificaat aanvragen?
Het nummer op het SWK waarborgcertificaat komt niet overeen met het nummer in de koop-/aannemingsovereenkomst, wat nu?
Wat is SWK garantie?
Wanneer gaat de kwaliteitsgarantie op mijn woning in?
Hoe lang heb ik SWK kwaliteitsgarantie op mijn woning?
Hoe doe ik een beroep op de kwaliteitsgarantie en/of de contractuele aansprakelijkheid?
Wat is herstelwaarborg?
Wat is afbouwwaarborg?
Kan ik SWK inschakelen voor een bouwkundige inspectie tijdens de bouw?
Mag de ondernemer wijzigingen aanbrengen tijdens de bouw?
Houdt SWK bij welke werkdagen onwerkbaar zijn?
Wat als de bouwtijd wordt overschreden?
Als meerwerk wil ik graag een dakkapel. Mag de ondernemer dit weigeren?
Mijn woning is opgeleverd met gebreken. Moet ik SWK hierover informeren?
Aan welke eisen moet een woning bij oplevering voldoen?
Kan ik SWK inschakelen voor een bouwkundige inspectie tijdens de oplevering?
De woning wordt opgeleverd maar er zijn nog veel mankementen. Mag ik de oplevering weigeren?
Op welk moment valt bij het 5% opschortingsrecht het depot vrij of vervalt de bankgarantie?
Aan wie moet ik een klacht melden over een gebrek aan de woning?
Hoe lang heeft de ondernemer de tijd om de klacht aan de woning af te handelen?
Wat is een ernstig gebrek?
Is klachtregistratie bij SWK verplicht?
Kan ik SWK inschakelen om gebreken aan de woning te beoordelen?
Is inspectie van klachten kostenloos?
Mijn klachten over scheurvorming zijn afgewezen. Mag dat zomaar?
Ik heb alle velden ingevuld maar kan het aanvraagformulier bemiddeling niet versturen. Wat kan ik doen?
Wat is bemiddeling?
Hoe vraag ik bemiddeling aan?
Wanneer kan SWK bemiddelen?
Wat kan ik van een bemiddeling verwachten?
Ik heb een kwestie. Is bemiddeling verplicht?
Waar kan ik terecht voor geschillenbeslechting?
Wat is het verschil tussen bemiddeling en geschillenbeslechting?
Heb je een andere vraag?
Gerda en Gerard staan klaar om je te helpen!
Stuur een e-mail
Wij beantwoorden je e-mail binnen twee werkdagen.
of
Bel ons op
(010) 411 16 74
ma-vrij 8:30 - 17:00